Liste; mandag

Uken som var ga et glimt av påskeferie i vinterferie, og snøen kom for å bli. I alle fall for en stund. Jeg har hele uken hatt en følelse av inspirasjon jeg ikke helt kan sette fingeren på, men som har fått meg til å tenke fremover og gjort meg reiselysten. Jeg ønsker så inderlig å reise langt og lenge etter masteren, og denne følelsen jeg sitter med minner meg på det. Det gir meg motivasjon til å sette litt ekstra kroner inn i feriekassa, planlegge framtiden og fremtidige reiser. Jeg ønsker meg en tur til Marokko og Frankrike neste år.

IMG_0862-1.JPG

Jeg hadde innerst inne håpet at det ikke skulle komme mer snø nå, men da jeg så hvordan Akira lyste opp og hoppet opp og gjorde dypdykk ned i snøen – endret jeg mening. Hun elsker været som er nå, og kunne ligget ute i snøen hele dagen om hun fikk.

IMG_0918.JPG

I helgen var jeg hjemme i Grue for å feire bursdagen til lillebror. Han er skuddårsbarn og har i praksis ikke bursdag før om tre år, så da feirer vi når anledningen byr seg.

Processed with VSCO with a5 preset

Processed with VSCO with hb2 preset

Se på påskeværet og se så godt Akira har det når hun bare kan løpe rundt og gjøre akkurat hva hun har lyst til. Her kan hun faktisk være ute hele tiden, til og med uten tilsyn. En trofast liten hund det der.

Processed with VSCO with j1 preset

Processed with VSCO with j1 preset

Processed with VSCO with j1 preset

Jeg har også hatt besøk av mamma. Jeg tok henne med på historisk museum, og jeg tror hun koste seg.Vi reiste rundt i byen, spiste meksikansk på løkka og gjorde unna litt (u)nødvendig shopping.

Processed with VSCO with kk1 preset

Processed with VSCO with q3 preset

Formiddagssolen var eksemplarisk i uken som var, og jeg, som stort sett er hjemme og leser på dagtid, nøt det til det fulle. Gode frokoster, nytraktet kaffe som lukter i hele leiligheten, ullsokker på beina og ullpledd i sofaen. Også er jo girls tilbake (med siste sesong, snufs) på skjermen hver mandag. Aldri blåmandag her i gården.

 


Målene mine for den kommende uken:

  • Trene minst tre ganger
  • Gjøre morgenyoga minst én gang
  • Kaffedate i byen
  • Planlegge antro-lunsj
  • Planlegge roadtrip for sommeren (alltid tidlig ute)
  • Bruke inspirasjonen jeg har til å planlegge en lang reise
    jeg vil gjennomføre i løpet av de neste årene
  • Ikke sløse med penger
  • Meditere minst fire ganger
  • Holde på inspirasjonen
  • Gjøre noe gøyalt

Hva er du takknemlig for ved uken som var, og hva er dine mål denne uken?

Leave a Reply

