A London diary

75 dager har passert siden vi var i London. 70 dager har gått siden jeg tenkte at jeg skulle skrive om det. Plutselig var jeg fanget av både julestria og glemmeboken – og her sitter jeg, 75 dager etter og prøver å huske hva vi gjorde.

15781497_666874060153342_8093685340744316996_n

Jeg har aldri før besøkt China Town i noen by, så dette stod øverst på listen min – tro det eller ei. Jeg synes hele ideen er så fascinerende, og jeg kunne gått her i timesvis hadde det ikke vært for at Rune kanskje mente at det ble litt i overkant. Det får være måte på hvor mange ganger man skal stirre inn i de samme restaurantvinduene, si.

15781443_666873590153389_8675894286360592131_n

Vi fant en vietnamesisk restaurant som hadde fått utrolig gode tilbakemeldinger på tripadvisor. Jeg for min del elsker jo simpelthen vietnamesisk mat. Vi ble plassert innerst i lokalet, nederst i kjelleren – og jeg var så begeistra. Jeg elsker opplevelser utenom det vanlige. Jo trangere – jo mer autentisk sa hodet mitt. Rune på sin side var noe skeptisk og var sikker på at vi ble stuet bort i et hjørne for ikke å ødelegge det vietnamesiske inntrykket.. Oh well.

l1

l2

Vi bodde i Kennington, i en sjarmerende leilighet vi fant på airbnb. Hosten var så hyggelig, laget te til oss hver kveld, og dekket til og med på til frokost om morgenen. Hun hadde også to hunder som gjorde at jeg følte meg hjemme med én gang.

Men undergrunnen, den og jeg blir aldri venner.
Å gå ned dit er å be om astma og det som verre er.

l3

l4

l5

To av dagene brukte vi på å tusle rundt i gatene, fikse de siste julegavene og oppdage London. Jeg fikk vist Rune de obligatoriske severdighetene, fordi jeg rett og slett følte det var nødvendig. Han på sin side forstår ikke helt poenget med severdigheter, og følte nok ikke særlig behov for å se hverken Big Ben eller Westminster Abbey.

l6

Her kommer dog mitt beste London-tips: Reis ut av byen til hindutempelet i Neasden. Det er et av de største, om ikke det største hindutempelet utenfor India, og er også det første tempelet bygget som et tradisjonelt tempel i Europa. Helt øverst i tempelet er alle gudestatuene (murtiene). Pass på å komme når dette er åpent, gå opp dit, og sett deg ned foran en eller flere av gudene for den fineste opplevelsen. Obs: ikke lov å ta bilder inne.

 

Leave a Reply

