Long time no see, og alt det der

Åssen går det med masterprosjektet spør du?

Vel. Det er i alle fall ikke en myte at det er mulig å stresse/bekymre/lese på seg elveblest, så mye kan jeg da si. “Åh, men elveblest er ikke så ille – det er da ikke så vondt med et par prikker her og der”, tenker du nå. For å si det sånn, et lite øyeblikk trodde jeg at døden var nær og at jeg hadde fått både pest og kolera. Tok du an? Se for deg byller og helvete i form av Svartedauden, og kombiner det med alle typer vitamin-mangel, ett nervøst sammenbrudd og to besvimelser. Da er vi der snart.

Noen uker har gått. Jeg har det bedre, takk. Prosjektet har hangla for å si det mildt, men nå føler jeg at jeg har ting litt mer på stell. Til det første først; det blir ikke noen utenlandstur. Kjipt, men sånn er realiteten. Det var klin umulig å få kontakt med feltet, jeg fant så og si ikke feltet, jeg fikk ingen til å flytte inn her jeg bor nå, og jeg innså at jeg aldri ville fått det til å gå rundt økonomisk. På et tidspunkt måtte jeg ta et valg, prosjektskissen skal tross alt leveres førstkommende mandag. Valget er derfor tatt, og overskrifta lyder noe sånt som:

Buddhisme og nyreligiøsitet i Oslo – en studie av østlige elementers innflytelse i det norske samfunnet.

 

Jeg vil gjerne understreke at dette er første utkast. (Altså, ikke hele utkastet, det er på tretten sider til, men du skjønner greia). Etter endt feltarbeid vil den absolutt ikke se sånn ut, men akkurat nå sier den noe om hva jeg skal gjøre de neste syv månedene fra og med januar. Forhåpentligvis er dette et felt som i løpet av tiden vil være raus med reiser, i form av festivaler, retreats, ulike høytidsfeiringer etc.

So no worries. Hvis reiseblogg var det du var ute etter, kan jeg jo melde om at jeg både skal til London i desember og Berlin i mars. Se det, du.

Leave a Reply

