Et slags fokus

Du vet den tida du gikk i barnehagen og tenkte at dumphuska måtte være én av vår tids beste oppfinnelser? Du husker kanskje også den gangen du dumpa med hun som ravet en halvmeter høyere enn deg – som jo resulterte i at du aldri hadde bakkekontakt (metaforisk og fysisk) – og du følte at du svevde blant fuglene der oppe i det som måtte være et titalls meter over bakken?
Vel, dette var litt sånn jeg følte meg da jeg kom inn på masterstudiet i sosialantropologi denne sommeren.

Én dag tok plutselig den høye jenta – som viste seg å være laget av ren ondskap – sats og hoppet av dumphuska, mens du var busy med å leve livet i skyene. Og som en av De Eldre i barnehagen var du langt over gjennomsnittet opptatt av å etablere et røft image, og holdt selvsagt ikke henda på håndtakene. For hvorfor skulle du det? Du svevde du, blant svaler og Gud som jeg i dag forstår at antakelig ikke var annet enn kråker og møll. Problemet var bare at du ikke svevde denne dagen. Denne dagen stupte du med vidåpne øyne ned i sanda og endte opp med halve Sahara i luftveier og spiserør. Dette er litt sånn jeg føler meg nå.

10525900_310591315781620_5451401365640252655_n

Jeg hadde så mange ideer før sommeren. Før det gjaldt, før ideene måtte skrives ned på papir og bringes videre til en veileder og ut i det fri. Nå føles hver idé for stor, for omfattende og lite gjennomførbar. Jeg har vinglet fra den ene ideen til den andre, og hele tiden blir jeg fortalt at det er helt normalt å føle det sånn, but why? Hvor ble det av tankene mine?

Jeg har forvillet meg inn på et slags fokus, men tør ikke utdype det her inne før jeg vet om det er mulig å få til. I et parallelt univers har jeg alt på greip.

 

 

 

 

Leave a Reply

