Hola

Jeg teller søndager til jeg flytter de gangene jeg vil at tiden skal gå fort, og teller timer de gangene jeg trenger at tiden stopper litt opp. Den siste tiden har jeg gjort mye av alternativ to. Er jeg klar? I januar/februar flytter jeg ut av Norge og ut i Europa for å gjøre feltarbeid blant unge buddhistiske konvertitter. Enn så lenge er dét den foreløpige og den litt lite utarbeida planen, og jeg vet jo at mye kan endre seg innen den tid. Så ta alt jeg sier med ei litta klype salt, er du snill. Akkurat nå er jeg midt i prosessen av å finne noen buddhister som vil henge med meg det neste halve året, noe jeg forstår kan være vanskelig å forplikte seg til, samtidig som jeg prøver å finne fokus for prosjektet mitt. Det føles mer eller mindre sånn:

focus

La meg presentere Anthropology fox. Han vil dere få se mye av her inne, med god grunn; han setter ord på følelser bare en som studerer antropologi kan tillate seg å ha. Han er en sarkastisk og fin fyr, han der, og i blant bidrar han til lattermilde øyeblikk i en ellers tung hverdag med akkurat litt for mye pensum. For å demonstrere:

Som om jeg skulle sagt det sjæl.

Hovedsakelig vil jeg bruke denne plattformen til å dele tankene og opplevelsene mine rundt et feltarbeid både i forkant og underveis, samtidig som jeg nok også kommer til å skrive om andre reiser og interesser – og ulike ting relatert til det. Jeg tar det litt som det kommer, tenker jeg, men legger lista på et lavt, humoristisk og off the record-nivå. Etisk sett har jeg selvsagt en del begrensninger rundt hva jeg kan dele under feltarbeidet, men den balansen skal jeg forsøke å finne da det er tid for det.

Frem til nå består prosjektet mitt av å finne den retningen jeg synes den bør ta, noe jeg finner ganske vanskelig. Feltarbeidet i seg selv begrenser seg noe da jeg verken kan tysk, fransk, spansk eller what not, så hovedsakelig ser jeg på steder i England og Skottland og tenker at det kan være lurt. I tillegg må jeg finne noen som kan overta leien min her jeg bor nå, og dersom ikke det lar seg gjøre.. ja, da må jeg vel bli i Norge og utføre feltarbeidet mitt her, noe som selvsagt også er mulig. Med andre ord er det mange ting som skal falle på plass. Til noe gøyalt; den første utenlandsreisen som står på planen nå er London i desember. Hyl ut dersom du har noen Londontips, jeg har bare vært der én gang, og jeg tror ikke det kvalifiserer til noe som helst. Jeg er ikke kjent i London, for å si det sånn.

Til neste gang.

Leave a Reply

